2015 - Otwarty konkurs ofert nr 2 na wykonanie zadań pożytku publicznego w 2015 r. przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 173 / 2015 Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią z dnia 24 sierpnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert nr 2 na wykonanie zadań pożytku publicznego w 2015 roku przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego
BURMISTRZ MIASTA I GMINY NAKŁO NAD NOTECIĄ
ogłasza
otwarty konkurs ofert nr 2 na wykonanie zadań pożytku publicznego w 2015 r. przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego.
ogłasza
otwarty konkurs ofert nr 2 na wykonanie zadań pożytku publicznego w 2015 r. przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego.
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1118; ze zm. z 2014 r. poz. 1138, poz. 1146, ), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25), Uchwały Nr LI / 976 / 2014 Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią z dnia 30 października 2014 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Nakło nad Notecią z organizacjami pozarządowymi oraz innymi organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2015 rok.
Burmistrz Miasta i Gminy Nakło nad Notecią ogłasza otwarty konkurs ofert nr 2 na realizację zadania:
Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej – szkolenie zawodników i udział w rozgrywkach ligowych piłki siatkowej,
I. Rodzaj i formy realizacji zadania.
Zadanie, może być realizowane w różnych formach : stałych, okresowych i okazjonalnych, w szczególności poprzez organizację niekomercyjnych przedsięwzięć obejmujących zakres zadania.
II. Termin i warunki składania ofert.
1. W konkursie mogą brać udział organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 z późniejszymi zmianami ).
2. W przypadku wyboru oferty, zlecenie realizacji zadania nastąpi w trybie:
1) wsparcia zadania,
2) powierzenia wykonania zadania.
3. W konkursie nie mogą brać udziału podmioty, które nieprawidłowo wykonały zlecone lub powierzone zadania lub nieprawidłowo rozliczyły dotacje przyznane ze środków Miasta i Gminy Nakło nad Notecią w 2014 roku.
4. Oferty dotyczące realizacji zadań pożytku publicznego należy złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią, ul. Ks. Piotra Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią – osobiście (Biuro Obsługi Mieszkańców pok. nr 9) do dnia 14 września 2015 r. lub drogą pocztową w terminie do dnia 14 września 2015 r. (decyduje data stempla pocztowego).
5. Oferta powinna zawierać w szczególności:
1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
4) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie,
5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł,
6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania,
7) inne informacje dotyczące wnioskodawcy oraz przedkładanej oferty,
8) inne informacje i dokumenty wynikające z druku wzoru oferty.
6. Oferty należy składać na drukach stanowiących załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 173 / 2015 Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią z dnia 24 sierpnia 2015 r. Druki można pobierać u Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom, ul. Gimnazjalna 2, 89-100 Nakło nad Notecią. Druki są także dostępne w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej UM i G w Nakle nad Notecią, www.bip.gmina-naklo.pl
7. Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez oferenta. Oferty złożone na innych drukach, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
III. Termin i warunki realizacji zadania.
1. Zadania winny być wykonane do 31 grudnia 2015 r.
2. Zadania winny być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz z obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
IV. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania.
1. Na realizację zadania nr 2, planuje się przeznaczyć kwotę 30 000 zł.
Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej – szkolenie zawodników i udział w rozgrywkach ligowych piłki siatkowej – 30 000 zł
Kwota ta może ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, że zadania można zrealizować mniejszym kosztem, lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu Miasta i Gminy w części przeznaczonej na realizację zadań z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.
2. Na realizację zadań w 2015 r., przeznaczono kwotę 400 000 zł.
· Ochrony i promocji zdrowia, obejmującej profilaktykę rozwiązywania problemów alkoholowych, reintegrację społeczną osób uzależnionych od alkoholu i innych środków psychoaktywnych – 95 000 zł.
· Przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym – prowadzenia terapii oraz udzielania pomocy osobom uzależnionym i współuzależnionym – 65 000 zł.
· Kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 35 000 zł.
· Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej – 200 000 zł.
· Ekologii oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego – 2 500 zł.
· Działalności na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami – 2 500 zł.
3. Na realizację zadań w 2014 r., przeznaczono kwotę 395 000 zł.
· Ochrony i promocji zdrowia, obejmującej profilaktykę rozwiązywania problemów alkoholowych, reintegrację społeczną osób uzależnionych od alkoholu i innych środków psychoaktywnych – 90 000 zł
· Przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym – 65 000 zł
· Kultury, ochrony dóbr kultury i tradycji – 38 000 zł
· Upowszechniania kultury fizycznej – 200 000 zł
· Ekologii oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego – 2 000 zł
V. Zasady, tryb i kryteria wyboru ofert i przyznawania dotacji.
Do przeprowadzenia postępowania konkursowego, na wykonanie zadań publicznych związanych z realizacją zadań samorządu gminy w 2015 roku przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego, Burmistrz Miasta i Gminy Nakło nad Notecią powołuje Komisję Konkursową, zwaną dalej Komisją.
Komisja działająca przy Urzędzie Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią liczy od 4 do 8 osób.
W skład komisji wchodzą przedstawiciele : Wydziału Finansowego Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią, Nakielskiego Ośrodka Kultury, Zespołu Obsługi Oświaty i Rekreacji w Nakle nad Notecią, Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nakle nad Notecią oraz dwie osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Prace Komisji odbywają się na posiedzeniach zamkniętych, w których uczestniczy co najmniej 50 % członków, w tym przewodniczący.
W pracach Komisji mogą brać udział osoby zaproszone przez Komisję - z głosem doradczym.
Rozpatrzenia ofert oraz podziału środków finansowych komisja dokonuje w okresie 14 dni roboczych od daty ustalonego terminu złożenia ofert.
Informacja o wysokości przyznanych środków finansowych podana zostaje do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią.
Dokonując oceny i wyboru ofert komisja uwzględnia wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
Wyboru i oceny ofert konkursowych na realizację zadań publicznych komisja dokona w oparciu o następujące kryteria:
1) wartość merytoryczną i walory promocyjne projektu (między innymi: zgodność z zakresem tematycznym konkursu, celowość oferty, zakres rzeczowy),
2) zasięg i oddziaływanie działań na lokalną społeczność (czas realizacji projektu – jego długofalowość, różnorodność odbiorców i liczba osób uczestniczących w projekcie),
3) posiadanie przez wnioskodawcę odpowiedniego doświadczenia oraz potencjału ludzkiego, ekonomicznego i rzeczowego (zasoby rzeczowe i kadrowe),
4) osiągnięcia i doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o podobnym charakterze i zasięgu oraz prawidłowe rozliczenie wcześniejszych zadań (w tym doświadczenie z Gminą Nakło nad Notecią),
5) rodzaj i celowość planowanych kosztów, pozyskanie do współpracy oraz współfinansowania projektu innych partnerów publicznych i prywatnych.
Burmistrz Miasta i Gminy Nakło nad Notecią podejmuje ostateczną decyzję w sprawie wyboru ofert i wysokości dotacji, po zapoznaniu się z oceną i propozycją kwot dotacji przedłożoną przez Komisję.
Zlecenie zadania i udzielenie dofinansowania następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę.
Burmistrz Miasta i Gminy może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
Burmistrz Miasta i Gminy Nakło nad Notecią może unieważnić otwarty konkurs ofert na każdym etapie realizacji bez podania przyczyny.
VI. Postanowienia końcowe.
W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią z przyczyn opisanych wyżej, Burmistrz może zarezerwowane środki przeznaczyć na inną, wyłonioną dodatkowo ofertę, na ogłoszenie nowego konkursu lub na realizację zadania w innym trybie przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa zawierana pomiędzy Gminą Nakło nad Notecią a oferentem.
Warunkiem przekazania dotacji finansowej na realizację zadania wyłonionego w ramach konkursu ofert jest prawidłowe rozliczenie się z otrzymanej dotacji w roku 2014.
Wyłoniony podmiot jest zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy zamieszczać we wszystkich drukach związanych z realizacją zadania (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatach itp.), a także w ogłoszeniach prasowych, reklamach, wykazach sponsorów, na banerach, informacji o tym, że zadanie jest dotowane przez Gminę Nakło nad Notecią. Informacje takie winny być również podawane do publicznej wiadomości w czasie realizacji zadania.
Dotowany podmiot, który otrzyma dotację z budżetu Miasta i Gminy Nakło nad Notecią jest zobowiązany do:
1) wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy,
2) dostarczenia na wezwanie Wydziału merytorycznego Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz dokumentacji, o której mowa wyżej, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej. Kontrola, o której mowa wyżej, nie ogranicza prawa Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym.
Wzór wniosku (314kB)
Wzór wniosku (wersja edytowalna) (107kB)
Wzór sprawozdania (302kB)
Wzór sprawozdania (wersja edytowalna) (91kB)
metryczka
Wytworzył: Piotr Rugowski (24 sierpnia 2015)
Opublikował: Rodryk Szamlewski (24 sierpnia 2015, 09:34:16)
Podmiot udostępniający: Zespół Obsługi Informatycznej
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 860