2013 - Otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań pożytku publicznego w 2013 r. przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 179 / 2012 Burmistrza Miasta i Gminy
Nakło nad Notecią z dnia 4 grudnia 2012r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wykonanie zadań
pożytku publicznego w 2013 roku przez organizacje prowadzące
działalność pożytku publicznego.
do Zarządzenia Nr 179 / 2012 Burmistrza Miasta i Gminy
Nakło nad Notecią z dnia 4 grudnia 2012r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wykonanie zadań
pożytku publicznego w 2013 roku przez organizacje prowadzące
działalność pożytku publicznego.
BURMISTRZ MIASTA I GMINY NAKŁO NAD NOTECIĄ
ogłasza
otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań pożytku publicznego w 2013 r. przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego.
ogłasza
otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań pożytku publicznego w 2013 r. przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego.
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536; z 2011 r. Nr 112 poz. 654, Nr 149 poz. 887, Nr 205 poz. 1211, Nr 208 poz. 1241, Nr 209 poz. 1244), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25), Uchwały Nr XXV / 517 / 2012 Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Nakło nad Notecią z organizacjami pozarządowymi oraz innymi organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2013 rok
Burmistrz Miasta i Gminy Nakło nad Notecią ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań:
1. Ochrony i promocji zdrowia, obejmującej profilaktykę rozwiązywania problemów alkoholowych, reintegrację społeczną osób uzależnionych od alkoholu i innych środków psychoaktywnych.
2. Przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym.
3. Kultury, ochrony dóbr kultury i tradycji.
4. Upowszechniania kultury fizycznej.
I. Rodzaj i formy realizacji zadania.
Zadania , mogą być realizowane w różnych formach : stałych , okresowych i okazjonalnych, w szczególności poprzez organizację niekomercyjnych przedsięwzięć obejmujących zakres zadania.
II. Termin i warunki składania ofert.
1. W konkursie mogą brać udział organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 z późn. zm. ).
2. W przypadku wyboru oferty, zlecenie realizacji zadania nastąpi w trybie:
1) wsparcia zadania,
2) powierzenia wykonania zadania.
3. W konkursie nie mogą brać udziału podmioty, które nieprawidłowo wykonały zlecone lub powierzone zadania lub nieprawidłowo rozliczyły dotacje przyznane ze środków Miasta i Gminy Nakło nad Notecią w 2012 roku.
4. Oferty dotyczące realizacji zadań pożytku publicznego należy złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią, ul. Ks. Piotra Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią – osobiście (wydział organizacyjny pok. nr 9) do dnia 27 grudnia 2012 r. lub drogą pocztową w terminie do dnia 27 grudnia 2012 r. (decyduje data stempla pocztowego).
5. Oferta powinna zawierać w szczególności:
1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
4) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie,
5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł,
6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania,
7) inne informacje dotyczące wnioskodawcy oraz przedkładanej oferty,
8) inne informacje i dokumenty wynikające z druku wzoru oferty.
6. Oferty należy składać na drukach stanowiących załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 179 / 2012 Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią z dnia 4 grudnia 2012 r. Druki można pobierać u Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom, ul. Ks. Piotra Skargi 6, 89-100 Nakło nad Notecią. Druki są także dostępne w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej UM i G w Nakle nad Notecią, www.bip.gmina-naklo.pl
7. Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez oferenta. Oferty złożone na innych drukach, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
III. Termin i warunki realizacji zadania.
1. Zadania winny być wykonane do 15 grudnia 2013 r.
2. Zadania winny być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz z obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
IV. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania w 2013 roku.
1. Na realizację zadań w 2013 r., zgodnie z budżetem Miasta i Gminy na rok 2013, planuje się przeznaczyć kwotę 370 000 zł.
• Ochrony i promocji zdrowia, obejmującej profilaktykę rozwiązywania problemów alkoholowych, reintegrację społeczną osób uzależnionych od alkoholu i innych środków psychoaktywnych – 80 000 zł
• Przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym – 65 000 zł
• Kultury, ochrony dóbr kultury i tradycji – 35 000 zł
• Upowszechniania kultury fizycznej – 190 000 zł
Kwota ta może ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, że zadania można zrealizować mniejszym kosztem, lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu Miasta i Gminy w części przeznaczonej na realizację zadań z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.
2. Na realizację zadań w 2012 r., przeznaczono kwotę 360 000 zł.
• Ochrony i promocji zdrowia, obejmującej profilaktykę rozwiązywania problemów alkoholowych, reintegrację społeczną osób uzależnionych od alkoholu – 70 000 zł
• Przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym – 65 000 zł
• Kultury, ochrony dóbr kultury i tradycji – 35 000 zł
• Upowszechniania kultury fizycznej – 190 000 zł
V. Zasady, tryb i kryteria wyboru ofert i przyznawania dotacji.
1. Rozpatrzenia ofert oraz podziału środków finansowych dokonuje komisja konkursowa w okresie 14 dni roboczych od daty ustalonego terminu złożenia ofert.
2. Informacja o wysokości przyznanych środków finansowych podana zostaje do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią.
3. Dokonując oceny i wyboru ofert komisja konkursowa uwzględnia wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
4. W skład komisji konkursowej wchodzą: Burmistrz Miasta i Gminy Nakło nad Notecią lub osoba przez niego delegowana, Skarbnik Miasta i Gminy Nakło nad Notecią lub osoba przez niego delegowana, przedstawiciel komisji budżetu i finansów Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią oraz dwóch radnych delegowanych łącznie przez przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią, dwie osoby reprezentujące organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
5. Wybór ofert stanowiących formę realizacji zadań, o których mowa w rozdziale I nastąpi w oparciu o następujące kryteria:
1) celowość oferty, jej zakres rzeczowy określony w rozdziale I,
2) posiadanie przez wnioskodawcę odpowiedniego doświadczenia oraz potencjału ludzkiego, ekonomicznego i rzeczowego,
3) zgodność oferty ze statutem i innymi dokumentami źródłowymi dotyczącymi oferenta,
4) osiągnięcia i doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań proponowanego lub podobnego projektu,
5) pozyskanie do współpracy i współfinansowania projektu innych partnerów publicznych i prywatnych. Dotyczy to podmiotów ubiegających się o wsparcie proponowanych zadań,
6) posiadanie niezbędnych zaświadczeń, decyzji wymaganych przepisami prawa dotyczących rodzaju działalności proponowanego zadania,
7) rodzaj i celowość planowanych kosztów, w tym wielkość i celowość wnioskowanej dotacji, porównanie jej z możliwymi do uzyskania efektami merytorycznymi i rzeczowymi,
6. Zlecenie zadania i udzielenie dofinansowania następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę.
7. Burmistrz Miasta i Gminy może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
VI. Postanowienia końcowe.
1. W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią z przyczyn opisanych wyżej, Burmistrz może zarezerwowane środki przeznaczyć na inną, wyłonioną dodatkowo ofertę, na ogłoszenie nowego konkursu lub na realizację zadania w innym trybie przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa pomiędzy Burmistrzem Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią a oferentem.
3. Warunkiem przekazania dotacji finansowej na realizację zadania wyłonionego w ramach konkursu ofert jest prawidłowe rozliczenie się z otrzymanej dotacji w roku 2012.
4. Wyłoniony podmiot jest zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy zamieszczać we wszystkich drukach związanych z realizacją zadania (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatach itp.), a także w ogłoszeniach prasowych, reklamach, wykazach sponsorów, na banerach, informacji o tym, iż zadanie jest dotowane przez Miasto i Gminę w Nakle nad Notecią. Informacje takie winny być również podawane do publicznej wiadomości w czasie realizacji zadania.
5. Dotowany podmiot, który otrzyma dotację z budżetu Miasta i Gminy jest zobowiązany do:
1) wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy,
2) dostarczenia na wezwanie Wydziału merytorycznego oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz dokumentacji, o której mowa wyżej, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej. Kontrola, o której mowa wyżej, nie ogranicza prawa Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym.
Wzór wniosku (107kB)
Wzór sprawozdania (91kB)
metryczka
Wytworzył: Piotr Rugowski (4 grudnia 2012)
Opublikował: Rodryk Szamlewski (4 grudnia 2012, 13:00:46)
Podmiot udostępniający: Ref. PŚZ
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2967